- nie jedziemy zbyt blisko samochodów ciężarowych bo z naczepy bądź przyczepy może spaść
lód, który uszkodzi nam samochód. Zachowujemy dystans i szczególną ostrożność.
- uważamy na dziury w jezdni - uderzenie w tzw. wyrwę przy dużej prędkości może uszkodzić
felgę, amortyzator lub wahacz.
- posiadajmy w zimowe dni okulary przeciwsłoneczne ponieważ w bardzo słoneczne dni słońce
jest bardzo nisko i może nas oślepić co prowadzi do wypadku.
- mitem jest osłanianie chłodnic samochodów / w starych samochodach z lat 60 i 70 np. m-ki Warszawa, Nysa 521 były mechaniczne zaciągane żaluzje na chłodnicę/w czasie niższych temperatur / mrozów / w celu tzw. dogrzania silnika. Nie należy tego robić bo za temperaturę właściwą w układzie chłodzenia odpowiada termostat.
- parkując, wjeżdżając bądź wyjeżdżając z grząskiego śniegu robimy to na małym gazie i tak
by koła przednie nie buksowały i miały przyczepność. Staramy się to robić na prostych kołach
z małym gazem bo inaczej będzie samochód znosić.
- zapamiętaj: NIE używamy samochodu z pracującym silnikiem / na postoju / w obszarze zabudowanym - do grzania się wewnątrz pojazdu. Zabronione zgodnie z przepisami RD.
Cz.II piszę gdy w dn.08.02.21 nastąpił atak i natarcie prawdziwej zimy / mróz i b.duże opady śniegu/ Porównuje się ją do zimy stulecia jaka miała miejsce w latach 1978/1979